12 Şubat 2014

güzel bir hikaye..MEVLANA'DAN

 Bir güzel hikaye
Adamın biri artık karısının eskisi kadar iyi
duymadığından korkuyormuş ve  
karısının işitme cihazına ihtiyaç duyduğunu düşünüyormuş. > 
Ona nasıl yaklaşması gerektiğinden emin değilmiş. 
Bu durumu konuşmak için aile doktorunu aramış; doktor adamın > 
karısının ne  kadar
duyduğunu anlayabilmesi için basit bir yöntem önermiş.  
"Yapacağın şey şu, karından 40 adım ileride dur, normal bir > 
konuşma  tonuyla bir
şeyler söyle; eğer duymazsa 30 adım ilerisinde aynı şeyi 
tekrarla,
sonra  20 adım; 
cevap alana kadar aynı şeyi tekrarla"  
O akşam karısı mutfakta akşam yemeğini hazırlarken adam işlemi  
uygulamaya  koymuş.
40 adım uzaklıktan karısına normal bir konuşma tonuyla seslenmiş 
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"
Cevap yok 
Mutfağa biraz yaklaşmış. Mesafeyi 30 adıma indirmiş ve soruyu 
tekrarlamış "Hayatım bu akşam yemekte ne var?" 
Gene cevap yok 
Mutfağa biraz daha yaklaşmış, mesafe 20 adım ve tekrar sormuş
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"  
Hala cevap yok 
Adam mutfağın kapısına gelmiş artık mesafe iyice azalmış ve > 
soruyu
 tekrarlamış
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?" 
Gene cevap alamamış  
Bu sefer karısına iyice yaklaşmış ve aynı soruyu tekrar sormuş 
"Hayatım bu akşam yemekte ne var?"  
"Hayatım beşinci kez söylüyorum, Tavuk" 

Hikayenin ana fikri:  
Belki de genelde düşündüğümüz gibi problem daima karşımızdaki  
kişilerde  olmayabilir. 
Problemlerin sebebini birazda kendimizde aramalıyız
Aynı dili konuşanlar değil,
Aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilir.
Mevlana

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorum yazarmısınız...tşk